很久未有看到新歌的Katy Perry

終於在7月出了新歌((鼓掌(`・∀・)

這次也是滿滿的勵志

而且這也是美國NBC 2016里約奧運的主題曲

希望大家喜歡

下面是最新的MV

之前的那個版本好像已經看不到了

 

I won't just survive

我不只是為了生存

Oh, you will see me thrive

你會見證我一次又一次地突破自我

 

Can't write my story

無須急於撰寫屬於我的故事

I'm beyond the archetype

因為我還要繼續創造更完美的我

I won't just conform

不接受命運的束縛

No matter how you shake my core

我已無所畏懼

my roots they run deep, oh

只因我早已披上刀槍不入的戰甲

Oh, ye of so little faith

儘管只剩下僅存的一點信念

Don't doubt it, don't doubt it

我都會始終不渝地奮戰下去

Victory is in my veins

我就是為勝利而生的王者

I know it, I know it

我知道,我可以戰勝一切

And I will not negotiate

絕不向命運低頭

I'll fight it, I'll fight it

我將披荊斬棘,直至勝利之時

I will transform

我將破繭而出

 

 

When, when the fire's at my feet again

當危機再次湧現

And the vultures all start circling

敵人開始在身邊徘徊,準備看我的「好戲」

They're whispering, "You're out of time”

他們開始竊竊私語,說「放棄吧沒機會了」

But still, I rise

但我依然繼續前行

 

This is no mistake, no accident

我將會以完美姿態謝幕

When you think the final nail is in

當你認為這是致命一擊時

Think again

請你將眼睛擦亮

Don't be surprised

不要驚訝

I will still rise

我將繼續迎難而上

 

I must stay conscious

在通往荊棘叢生的勝利之路時

Through the madness and chaos

我需打起十二分精神

So I call on my angels

所以我呼喚著內心如天使般真實的聲音

They say

她們告訴我...

 

Oh, ye of so little faith

儘管只剩下僅存的一點信念

Don't doubt it, don't doubt it

都要始終不渝地奮戰下去

Victory is in your veins

你就是為勝利而生的王者

You know it, you know it

你早已知道,你可以戰勝一切

And you will not negotiate

而你絕不向命運低頭

Just fight it, just fight it

只需繼續披荊斬棘,奮鬥到底

And be transformed

你就會破繭而出,成為色彩斑斕的蝴蝶

 

 

When, when the fire's at my feet again

當危機再次湧現

And the vultures all start circling

敵人開始在身邊徘徊,準備看我的「好戲」

They're whispering, "You're out of time”

他們開始竊竊私語,說「放棄吧沒機會了」

But still, I rise

但我依然繼續前行

 

This is no mistake, no accident

我將會以完美姿態謝幕

When you think the final nail is in

當你認為這是致命一擊時

Think again

請你將眼睛擦亮

Don't be surprised

不要驚訝

I will still rise

我將繼續迎難而上

 

Don't doubt it, don't doubt it

不要懷疑

Oh, oh, oh, oh

You know it, you know it

你知道你可以戰勝一切

Still rise

無畏困難,為夢前行

Just fight it, just fight it

不斷奮鬥,直至勝利之時

Don't be surprised

不要驚訝

I will still rise

我會繼續迎難而上

 

----------------------------(*´`)~------------------------- 

如果有翻譯錯誤,歡迎到下方留言告知,我將盡快進行修正

你有甚麼問題或者是有甚麼要跟我說,也可以到留言裡告訴我

歡迎轉載,但煩請附上譯者名字並註明出處

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Amy的異想星球 的頭像
    Amy的異想星球

    Amy的異想星球

    Amy的異想星球 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()